5 įpročiai, kurių neturi psichologiškai stiprūs žmonės ir kodėl Tu turėtum jų atsisakyti dar šiandien

Mentaliai, psichologiškai ir emociškai stiprūs žmonės turi tam tikrus įpročius, kurie leidžia jiems išlaikyti stabilumą bei produktyvumą.

Mes paruošėme trumpą 5 “visomis priemonėmis vengtinų” įpročių sąrašą, kuris leis atlikti greitą savo paties įpročių apžvalgą ir paklausti savęs, ar tikrai visi pasikartojantys veiksmai neša naudą.

  1. Noras viską kontroliuoti. Mūsų gyvenimuose yra daugybė sąlygų ir faktorių, kurių nei kontroliuoti, nei jiems daryti įtakos, mes negalime. Turime tai suprasti, nes kitu atveju rizikuojame veltui eikvoti savo energiją bei laiką norint kitus žmonės ar aplinką priversti dirbti savo valiai. Geriau būtų susitelkti į veiksmus, kurių galima imtis dabar ir kuo mažiau dėmesio kreipti į faktorius, kurių kontroliuoti tiesiog neįmanoma. Tai užtrunka įdiegti savo veiksmuose, tačiau neša didžiulę naudą.

  2. Noras visiems patikti. Tai dar vienas žalingas įprotis, neretai atvedantis žmogų į labai nepatogias situacijas, kuomet kažkas daroma ne dėl savęs, bet dėl kitų. Siekis patikti visiems yra neapibrėžtas ir neįmanomas. Kad ir ką darysite, bus žmonių, kuriems nepatiks Tavo veikla ar Tu pats. Klausk savęs, ar tų žmonių nuomonė yra svarbi, konstruktyvi ir padedanti tobulėti? Jeigu ne, nedelsiant išmesk juos iš savo dėmesio lauko ir susitelk į tas nuomones, kurios tau atneša naudą (ar tai būtų grįžtamasis ryšys, ar padrąsinimas, ar pasidalinimas idėjomis). Neveltui sakoma, jog įsivėlimas į ginčus su kvailiais sukelia abejonę, kas yra tikrasis kvailys.

  3. Pasidavimas po pirmos nesėkmės. Baimė suklysti yra bene pagrindinis stabdis imantis bet kokios veiklos – pradedant naują projektą, įsidarbinant naujame darbe, pradedant sportuoti ir t.t. Sugebėjus perlipti savo pirminį instinktą trauktis ištikus nesėkmei, pradėsi žymiai greičiau tobulėti. Baimė yra pašalinama per veiksmus.
    Tolimesnis žingsnis būtų suvokti, kad nesėkmės iš viso neegzistuoja ir viskas tėra patirtis, o kaip mes ją interpretuojame ir kaip mes jomis gebame pasinaudoti – jau vidinio žaidimo reikalas.

  4. Greitų rezultatų ir staigos sėkmės siekis. Internetas ir kiti informacijos šaltiniai lūžta nuo “sėkmės per vieną naktį” istorijų. Kažkas per savaitgalį sukūrė programėlę ir ją pardavė už kelis milijonus dolerių, kažkas iš nežinomo miestelio tapo pasauline muzikos žvaigžde, kažkas, žaisdamas krepšinį savo kieme, buvo pastebėtas agento ir dabar žaidžia NBA. Visos šios istorijos yra realios, tačiau reikia nepamiršti, kad sėkmė ateina tuomet, kai galimybės sutinka pasiruošimą. Nuosekliai siekiant savo tikslo ir dirbant jo link, norimas rezultatas taps neišvengiamas.

  5. Prisirišimas prie praeities. Nesvarbu, kokia praeitis buvo – ar įkvepianti, ar slogi, ar džiaugsminga, ar liūdna – jos jau nebėra. Galite naudotis ja protingai – atsiminti gerus įvykius, jausti dėkingumą už sutiktus žmones bei išmoktas pamokas, tačiau įprotis nuolatos pergalvoti praeities klaidas ar nemalonius įvykius nepadės Tau nei jaustis laimingu, nei kokybiškai susitelkti į dabartį. O gyvenimo nėra vakar ar rytoj. Gyvenimas yra tik šiandien.

Visi 5 išvardinti įpročiai turi vieną bendrą savybę: jie atima iš Tavęs energiją ir degina brangų laiką.

Delsiant pakeisti šiuos įpročius rizikuoji į juos įklimpti taip giliai, kad reikės milžiniškų valios pastangų, norint kažką pakeisti. Tokie įpročiai kaip noras visiems patikti, nuolatinis per didelis galvojimas ar staigių rezultatų troškimas labai sparčiai integruojasi į Tavo mąstymą.

Paklausk savęs, ar turi nors vieną iš šių įpročių, ir jeigu taip, kaip galėtum jį pakeisti ir įgalinti dirbti Tau?