Keturios tyrimais paremtos priežastys, kuo konkrečiai anksti eiti miegoti ir anksti keltis Tau yra naudinga

Tikriausiai esi girdėjęs seną Benjamin Franklin posakį “Anksti gulęs ir anksti kilęs, žmogus tampa sveikas, turtingas ir išmintingas” (originalo, anglų, kalba šis posakis skamba gerokai melodingiau: “early to bed, and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise”). Pasirodo, kad tai yra tiesa ne tik iš saviugdos ir valios ugdymo perspektyvos, bet ir iš mokslinės bei fiziologinės pusės.

Kiekvienam žmogui kėlimąsis anksti ryte gali būti skirtingas ir turėti įvairius padarinius: vieni gali kilti iš lovos 5 valandą ryte ir būti energijos bomba, tuo tarpu kiti, atsibudę 8 valandą būna zombiai iki pat pirmo ar antro kavos puodelio (jeigu šis straipsnis būtų Facebook post’as galėčiau sakyti “Tag’ink savo draugus, kurie tampa žmonėmis tik po rytinės kavos”).

Pažvelgime į keletą tyrimų, kurie suteikė mokslinį pagrindą ne tik Ben Franklin posakiui, bet ir ankstyvo kėlimosi įpročiui, kurį vysto milijonai žmonių visame pasaulyje:

  1. Miegas padeda efektyviau kovoti su neigiamomis ir depresijos persmelktomis mintimis. 2014 metais atliktas tyrimas įrodė, kad dažniausiai žmonės, linkę eiti miegoti vėlai dažniau kenčia nuo per didelio galvojimo ir neigiamų minčių. Greičiausiai ne vienas, skaitantis šiuos žodžius, mintyse prisiminė daugybę bemiegių naktų, kuomet galva būdavo užimta apmąstymais apie klaidas, nesėkmes, kitų žmonių nuomonę ir pan. Tuo tarpu geras nakties miegas netgi didina smegenų problemų sprendimo sugebėjimus, sakoma šioje studijoje.

  2. Kokybiškas miegas padeda stiprinti sveikatą ir užtikrina ligų prevenciją. Jeigu esi aukštus tikslus turintis profesionalas, užimtas verslininkas ar aktyvus laisvai samdomas specialistas, liga tampa per didelė prabanga. Šis tyrimas puikiai parodo, kad tinkamai išsimiegojus yra stiprinama imuninė organizmo sistema, padedama kovoti su ligos sukėlėjais bei gerinama bendra savijauta, tampama energingesniu.

  3. Anksčiau pabudus turima užtektinai laiko pasirūpinti savimi – nuo emocijų (dėkingumo žurnalo pildymas, meditacija, dienos planavimas ir kt.) iki sveikatos. Šiek tiek laiko emocijoms bei sveiki ir maistingi pusryčiai garantuos sėkmingą dieną. Tiesa, ar žinojai, kad praleisti pusryčius yra nerekomenduojama

  4. Žmonės, kurie yra linkę keltis anksti, yra atkaklesni, sukalbamesni bei sąmoningesni, o visos šios savybės tiek šiuolaikinėje darbo rinkoje, tiek bendrai gyvenime yra labai svarbios. Visais šiais požymiais pasižymi lyderiai ir geriausius rezultatus pasiekiantys profesionalai. 

Galiausiai kiekvienas iš mūsų turėtų suprasti save ir savo unikalius darbingumo lygius, ypatingai laiko atžvilgiu. Jeigu pasiekei rezultatų lubas, kurias sunku pramušti, pabandyk kažką pakeisti savo dienotvarkėje.

Galbūt užduočių dorojimas vėlai vakare nebėra toks efektyvus ir reiktų šokti iš lovos 6 valandą ir kibti į darbus tuomet? Atsimink, kad dažniausiai pačius geriausius nuo tiesiog gerų skiria nedideli, vos pastebimi, patobulinimai, ilguoju laikotarpiu sukuriantys didelę vertę.